Dolinna Zimnej Wody

Dolina Zimnej Wody (słow. Stunená dolina)
Z racji tego, że zapowiadane opady deszczu jakoś nie nadeszły, po południu wybraliśmy się na spacer do Doliny Zimnej Wody. Dolina Zimnej Wody to jedna z największych dolin w Tatrach Słowackich i ma dwie duże gałęzie rozdzielajcie się okolicy Wodospadów Zimnej Wody (Vodopády Studeného potoka): Dolinę Staroleśną (Veľká Studená dolina) oraz Dolinę Małej Zimnej Wody (Malá Studená dolina).
Spacer rozpoczęliśmy na parkingu w pobliżu przystanku kolejki elektrycznej w miejscowości Tatranská Lesná. Początkowo ścieżka prowadziła przez las, aby po przejściu 700 metrów dotrzeć do szumiącego Potoku Zimnej Wody. Dalsza wędrówka prowadziła cały czas brzegiem strumienia. Jednakże szlak był dosyć nierówny i kamienisty. Wybierając się na spacer do doliny spodziewałem się zastać szeroką i równą „spacerową” ścieżkę. Nierówności szlaku rekompensowały piękne widoki i szum rwącego potoku. Po przejściu około dwóch kilometrów zmuszeni byliśmy zawrócić. W oddali słychać było pierwsze grzmoty i na horyzoncie pojawiły się burzowe chmury. Czym prędzej więc ruszyliśmy w drogę powrotną na parking. Pierwsze krople deszczu zmoczyły nas na kilkanaście metrów przed parkingiem.
Pomijając pogodę, spacer a raczej wędrówka wzdłuż Potoka Zimnej Wody to ciekawa możliwość aktywnego spędzenia niedzielnego popołudnia. Współrzędne GPS parkingu w Tatranská Lesná: 49.150309, 20.258499. Parking jest bezpłatny.